ارتقاء نود۳۲ به نسخه جدید

منتشر شده در ۱۳۹۱/۱۰/۲۰ در دستۀ نصب و حذف نود32 بدون دیدگاه
Rate this post

ارتقاء نود۳۲ به نسخه جدید به معنی نصب یک نسخه کاملاً جدید از برنامه امنیتی Nod32 است که دیگر با بروزرسانی های معمولی بروز نمی‌شود. پس از مدت های طولانی شرکت ESET نسخه های کاملاً جدیدی از محصولات خود را ارائه می‌کند. در این نسخه های جدید علاوه بر این که ظاهر آن عوض می‌شود و برخی از قسمت های آن بهبود می‌یابند، برخی از ویژگی های جدیدی هم به آن افزوده می‌شود. مثلا به نسخه ۵ ESET Smart Security شما می‌بینید که ویژگی کاملاً جدیدی بنام نظارت والدین افزوده شده است. حال چگونه می‌توانیم این ارتقاء را انجام دهیم، در این نوشته به آن اشاره می‌کنیم.

برای ارتقاء نود۳۲ به نسخه جدید، شما فقط باید یک کار را انجام دهید. و آن حذف نسخه قدیمی و نصب نسخه جدیدتر است. اما همین کار را می‌توانید به دو شیوه انجام دهید.

همینک جدیدتر نسخه نود۳۲، نسخه ۵ آن است که می تواند نسخه امتحانی ۶ آن را هم از سایت سازنده بارگیری و از آن استفاده کرد. ولی هنوز این نسخه آخری یعنی ۶ پایدار نیست و ممکن است که برای رایانه شما مشکلاتی را بوجود آورد. پس به شما پیشنهاد می کنیم که فعلاً از همان نسخه ۵ ESET Smart Security یا ESET Antivirus Nod32 استفاده کنید، تا نسخه پایداری از ویرایش جدید نود۳۲ وارد بازار شود.

ارتقاء نود32 به نسخه جدید

ارتقاء نود۳۲ به نسخه جدید

دو روش ارتقایی که خدمت شما گفته شد، از قبیل موارد زیر است:

۱- حذف نسخه قدیمی نود۳۲ و نصب نسخه جدید به صورت دستی : برای انجام این کار باید از طریق Stat Menu خود ویندوز به بخش ESET بروید و از آنجا برنامه Uninstall خود نود۳۲ را اجرا کنید. یک راه دیگر هم وجود دارد که یک پرونده نصبی نود۳۲ را اجرا کرده و در مرحله اولی که برایتان باز می شود، مورد Uninstall یا Remove را انتخاب کنید.

پس از اینکه نسخه قدیمی را پاک کردید، حال وقت آن است که نسخه جدید را همانطور که در نوشته های دیگر توضیح داده شد، نصب نمایید. نصب آن با دوبار کلیک بروی پرونده اجرایی شروع می شود، و به سادگی رد کردن مراحل نصب از پنجره های باز شده است.

در انجام این کار باید نکات زیادی را در نظر داشته باشید، یکی این که حتماً بین حذف و نصب نرم افزار، یکبار رایانه راه اندازی مجدد نمایید. در غیر این صورت ممکن است که به شما اخطار داده شود.

۲- نسب نسخه جدید بروی نسخه قدیمی نود۳۲ : این هم یکی از روش های ارتقاء Nod32 است. یعنی نیازی نیست که نسخه قدیمی را حذف کنید، و این کار با نصب ویرایش جدید Nod32 بروی نسخه قدیمی به خودی خود انجام می‌شود. پس پرونده نصب جدید را دریافت کرده و با دوبار کلیک بروی پرونده نصبی Nod32 آن را اجرا کرده و مراحل نصب را یکی یکی پشت سر بگذارید. این تمام کاری است که شما باید انجام دهید.

اگر نسخه های جدیدی از یک نرم افزار می‌آید، باید مطمئن بود که قابلیت های جدیدی به آن افزوده شده است و شما می توانید از آن قابلیت ها استفاده کنید. به علاوه در برنامه های امنیتی این امر بیشتر مشهود می‌شود که برای این که در برابر عوامل تهدیدزا بیشتر بتوانید مقاومت کنید، باید از فناوری‌های جدیدی که هر روزه توسعه داده می‌شوند استفاده کنید. پس شدیداً به شما توصیه می‌گردد، همیشه از نسخه های جدید نرم افزارهای رایانه‌ای استفاده کنید، بالاخص، برنامه‌های امنیتی که امنیت رایانه ما را تامین می‌کنند.

امیدواریم که دنیایی عاری از خطر داشته باشد و بتوانید با این نوشته آموزشی از سایت آموزش Nod32، ارتقاء نود۳۲ به نسخه جدید را انجام دهید.