رتبه بندی آنتی ویروس های جهان برحسب محبوبیت

منتشر شده در ۱۳۹۱/۰۸/۱۴ در دستۀ امنیت رایانه بدون دیدگاه
Rate this post

برای هر کاری ما از برنامه های رایانه ای مختلفی استفاده می کنیم. هر کدام از این نرم افزارها برای خود رقبا و برنامه های جایگزینی دارند. در بین برنامه های آنتی ویروس اینکه کدام برنامه محبوب تر است، به نطر می رسد جالب توجه باشد. در این نوشته محبوب ترین آنتی ویروس های جهان را طبق مطالعه اخیر سایت OPSWAT بیان می کنیم.

در سایت OPSWAT مطالعه ای صورت گرفته و آنتی ویروس های مختلف را برحسب درصد استفاده بین کابران رایانه رتبه بندی کرده است. شاید خواسته باشید بدانید محبوب ترین ضد ویروس کدام برنامه و از آن کدام شرکت بوده است؟

نتیجه کلی این مطالعه این بوده که؛ نسخه رایگان نرم افزار امنیتی Avaset محبوب ترین آنتی ویروس جهان با درصد ۱۱٫۴۵ بین کابرانی که از آنتی ویروس های رایگان استفاده می کنند، شناخته شده است. این برنامه حتی در کل، در صدر جدول بیشترین استفاده از آنتی ویروس است.

رتبه بندی آنتی ویروس های جهان برحسب محبوبیت

رتبه بندی آنتی ویروس های جهان برحسب محبوبیت

در شکل بالا شما نمودار دایره ای میزان استفاده از آنتی ویروس های مختلف در کل جهان را مشاهده می کنید. که اولین رتبه را Avaset با ۱۹٫۱۴ درصد، به خود اختصاص داده است. پس از آن آنتی ویروس Avira با درصد ۱۱٫۳۹ قرار گرفته است که شاید یکی از دلایل آن رایگان بودن یکی از بهترین نسخه های آنتی ویروس این شرکت است. در رتبه سوم هم Cymantec با ۱۰٫۰۶% قرار گرفته است.

برنامه های امنیتی نود۳۲ با درصد ۵٫۶۶ هم در این نمودار دیده می شود که می توان به محبوبیت این برنامه امنیتی در بین کاربران رایانه هم پی برد. که شاید بتوان دلیل پایین بودن رتبه آن با توجه به کیفیت آن را، نداشتن نسخه رایگان در نظر گرفت. درست است که برنامه های امینیتی ESET دارای یک نسخه امتحانی برای استفاده در یک مدت زمان کوتاه هستند، ولی پس از آن مدتی نرم افزار غیر فعال شده که صاحب رایانه را ترغیب خرید جواز دائمی آن می کنند.

ولی نرم افزارهای امنیتی که در صدر این فهرست قرار گرفته اند، بیشتر به خاطر دارا بودن یک نسخه همیشه رایگان است که این رتبه ها را از آن خود کرده اند، و این می تواند یک سیاست خود برای بدست آوردن کاربر بیشتر برای جلب توجه کردن باشد.