آموزش نصب عادی آنتی ویروس یا دیوار آتش نود۳۲

منتشر شده در ۱۳۹۱/۰۸/۱۸ در دستۀ نصب و حذف نود32 بدون دیدگاه
Rate this post

در قسمت قبل با انواع نصب نود۳۲ آشنا شدیم و دانستیم که در ابتدایی که می‌خواهیم نصب آنتی ویروس یا دیوار آتش نود۳۲ را انجام دهیم، اول باید نوع نصب را انتخاب نماییم. دو نوع نصب به نام های Typical Installation یا نصب عادی و Custom Installation یا نصب سفارشی وجود دارد. در این نوشته با نوع روش اول نصب یعنی نصب عادی آنتی ویروس یا دیوار آتش نود۳۲ آشنا می‌شویم.

ما در این آموزش نصب نود۳۲ نسخه ۵ آن را در نظر داریم. البته باید بدانید اختلاف چندانی بین نصب نسخه های مختلف Nod32 وجود ندارد، و فقط ظاهر برنامه کمی متفاوت است.

روش نصب عادی، به اطلاعات کمتری نیاز دارد و شما با کمترین اطلاعاتی می‌توانید این کار را انجام دهید. این طریفه نصب تمامی موارد امنیتی را در نظر می‌گیرد و تنظیمات پیش‌فرض با کیفیت بالا را بروی آنتی ویروس یا دیوار آتش شما اجرا می‌کند. در ابتدا هم این مورد انتخاب است که اگر خواسته باشید نوع نصب را تغییر دهید، باید شیوه نصب را به Custom Installation تغییر وضعیت دهید. این صفحه دقیقاً شبیه تصویر زیر است:

انتخاب حالت نصب نود32

انتخاب حالت نصب نود۳۲

پس از انتخاب نوع نصب با کلیک بروی دکمه Next به مرحله بعد هدایت می شوید که باید نام کاربری(Username) و رمز عبور(Password) وارد نمایید. اگر گزینه Set update parameters later را انتخاب کنید، این بدین معنی است، شما الان نام کاربری و رمزعبور را ندارید و بعداً این موارد را برای فعال سازی Nod32 وارد می‌کنید. بروی Next کلیک کنید.

وارد کردن نام کاربری و رم عبور برای فعال سازی Nod32

وارد کردن نام کاربری و رم عبور برای فعال سازی Nod32

در مرحله بعدی از شما در خواست می‌کند که با شرکت ESET همکاری نمایید و به طبع، شما در برابر عوامل تهدیزای جدید بیشتر محافظت می‌شوید. این کار با موتور ThreatSense آنتی ویروس نود۳۲ انجام می‌شود. به شما پیشنهاد ‌می‌شور که این مورد را انتخاب کنید، تا از مجموعه ابزارهای پیشگیری ای که نود ۳۲ به شما ارائه می‌دهد استفاده کنید.

مشارکت با ESET

فعال کردن مشارکت با ESET و افزایش امنیت رایانه

در مرحله بعدی، شما بخشی از نود۳۲ را فعال می‌کنید که برنامه های ناخواسته را کنترل می‌کند. اگر می‌خواهید این بخش فعال باشد، مورد Enable detection of potentially unwanted applications را از فهرست کشویی انتخاب کنید، در غیر این صورت Disable detection of potentially unwanted applications را برگزینید. برنامه های ناخواسته لزوماً بدافزار نیستند، اما می‌توانند بروی سیستم عامل شما تاثیر منفی داشته باشند، پس بهتر است گزینه اول را انتخاب کنید.

محافظت رایانه از عوامل بالقوه ناخواسته

انتخاب محافظت رایانه از عوامل بالقوه ناخواسته

و در این مرحله، اگر مراحل قبلی را به درستی طی کرده باشید، با کلیک بروی دکمه Install عملیات نصب که شامل کپی کردن پرونده های آنتی ویروس و دیوار آتش Nod32 است برای شما شروع می‌شود. این مرحله ممکن است اندکی به طول بیانجامد که باید صبر داشته باشید.

آموزش نصب عادی آنتی ویروس یا دیوار آتش نود32

انتخاب Install برای نصب Nod32

حال که نصب آنتی ویروس و یا دیوار آتش نود۳۲ به اتمام رسید، پنجره ای به شما نشان داده می‌شود که اتمام عملیات نصب را به شما گوشزد می‌کند. با کلیک بروی گزینه Finish کار شما تمام است و برنامه امنیتی ESET Nod32 شروع به اجرا شدن می‌کند. نشانه اجرا شده انتی ویروس، نماد برنامه است که در گوشه پایین سمت راست پنجره ویندوز نشان داده می‌شود.

پس از نصب عادی آنتی ویروس یا دیوار آتش نود۳۲ امکان دارد به شما پنجره های مختلفی نشان داده شود که توضیحات هر کدام در قسمت های دیگر داده خواهد شد. اما به طور کلی تمامی این تنظیمات بعداً هم قابل انجام است، پس به راحتی می‌توانید آنها را ببندید، مگر اینکه از عملکرد هر پنجره اخطار آگاه باشید.