حذف سایت Nod320.ir از فهرست سایت های مسدود نود۳۲

منتشر شده در ۱۳۹۱/۰۸/۰۵ در دستۀ امنیت رایانه بدون دیدگاه
Rate this post

به دلیل این که شرکت ESET نشانی سایت هایی که در آنها از اصطلاح Nod32 استفاده کرده باشند، مسدود می‌کند، ممکن است برای دسترسی به این سایت، برای یادگیری طریقه استفاده از برنامه امنیتی نود۳۲، دچار مشکل شده و با اخطار نود۳۲ مواجه شوید. که در این حالت بهتر است نشانی این سایت را جزء استثنائات برنامه دیوار آتش Nod32 قرار داده تا از این به بعد بدون هیچ مشکلی بتوانید از مطالب این سایت استفاده کنید. پس در ادامه به طریقه حذف یک سایت از فهرست سایت های مسدود نود۳۲ اشاره می‌کنیم.

یکی از قابلیت های بسیار خوب برنامه ESET Smart Security Nod32 این است که اجازه دسترسی شما به سایت‌های آلوده را می‌گیرد. تعداد رایانه هایی که از این طریق، یعنی به شیوه دسترسی به سایت های آلوده، دچار مشکلات جبران ناپذیری می‌شوند، بسیار زیاد است. برخی از این سایت ها به عمد اقدام به قرار دادن کدهای مخرب می‌کنند، و برخی دیگر سهواً بروی آنها کدهای مخرب جا خوش می‌کنند.

ولی یکی از ویژگی هایی که از همان اول بروی Nod32 تنظیم شده است، این است که سایت هایی که در نشانی آنها از اصطلاح nod32 استفاده شده باشد، بدون هیچ استثنایی توسط این برنامه امنیتی مسدود می‌شوند. این بدین دلیل است که بیشتر سایت هایی که در نشانی آنها این اصطلاح را دارند، کلیدهای غیر مجاز نود۳۲ را به رایگان در اختیار دیگران قرار می‌دهند و این به ضرر شرکت ESET است. سایت Nod320.ir هم جزء این پایگاه هاست که بدون شک برای کاربران خود هیچ گونه تهدیدی به حساب نمی‌آید. ولی توسط نرم افزار امنیتی نود۳۲ رایانه کاربران، این سایت مسدود می‌شود، و پیغام عدم دسترسی به آنها نشان داده می‌شود.

در این گونه موارد که نرم افزار NOD32 به صورت سهوی اقدام به مسدود کردن یک سایت می‌کند، شما نشانی آن سایت را می‌توانید جزء استثنائات برنامه دیوار آتش خود قرار داده تا از این به بعد با مشکلی برای باز کردن این سایت نداشته باشید.

برای انجام این کار ما به شما نحوه تنظیمات نشانی سایت های مستثنی را یاد می‌دهیم. برای این کار اول باید پنجره تنظیمات پیشرفته یا Advdanced Setup نود ۳۲ را باز کنید. برای این کار کلید F5 از صفحه کلید را بفشارید. اگر بروی تنظیمات رمزی نگذاشته باشید، پنجره تنظیمات پیشرفته برای شما باز می‌شود، در غیر این صورت رمز پنجره تنظیمات را باید وارد کنید.

دقت کنید که ما آموزش نحوه حذف یک سایت از فهرست سایت های مسدود شده Nod32 را در نسخه ۵ آن آموزش می‌دهیم. اگر شما از نسخه های قدیمی این برنامه استفاده می‌کنید، کلیات کار شبیه جدیدترین نسخه آن یعنی ۵ است. ولی ممکن است اندکی اختلاف داشته باشد.

حالا باید از فهرست درختی سمت چپ این پنجره به بخش Web and Email و سپس Web access and antiphishing protection بروید. حال بروی عبارت URL address management کلیک کنید. پنجره تنظیمات پیشرفته شما شبیه تصویر زیر می شود:

url-address-management-nod32-add-exception

حذف سایت Nod320.ir از فهرست سایت های مسدود شده نود۳۲

به عنوان چهارمین مرحله باید بروی دکمه Add کلیک کنید و در پنجره ای که برایتان باز می‌شود، در قسمت مورد نظر عبارت *nod320.ir* وارد کنید. به جای این نشانی هر نشانی ای را که قصد مستثنی کردن آن را دارید را می‌توانید وارد کنید و بروی OK کلیک کنید.

می‌بینید که نشانی این سایت جزء فهرست های استثنائات قرار گرفته است. حال از این به بعد به راحتی می‌تواید بدون هیچ مشکلی وارد سایت Nod320.ir شوید. با مقالات آموزش های پیشرفته ESET Nod32 با ما همراه باشید.