نکاتی مهم راجع به محصولات ESET و ویندوز ۱۰

منتشر شده در ۱۳۹۴/۰۶/۳۰ در دستۀ نصب و حذف نود32 ۱ دیدگاه
Rate this post

شرکت مایکروسافت نسخۀ ۱۰ سیستم عامل خود ویندوز را در تاریخ ۲۹ جولای ۲۰۱۵ منتشر کرد. با انتشار این نسخه از ویندوز، کاربران نرم افزارهای ESET با مشکلاتی مواجه شدند که شرکت ESET مجبور شد در این باره اطلاعیه‌ای را منتشر کند. در این اطلاعیه آمده است که کسانی که قصد مهاجرت به ویندوز ۱۰ را دارند، باید در ابتدا نسبت به بروز رسانی نرم افزار امنیتی ESET خود به آخرین نسخه اقدام کنند. سپس به سراغ ارتقاء ویندوز خود بروند.

مشکلات شناخته شده‌ای که با نصب ویندوز ۱۰ روی ESET پیش می‌آید از این قرار است؛

نکاتی مهم راجع به محصولات ESET و ویندوز ۱۰

نکاتی مهم راجع به محصولات ESET و ویندوز ۱۰

عدم به روز رسانی آنتی ویروس پس از ارتقاء به ویندوز ۱۰

بعد از ترفیع ویندوز به نسخۀ ۱۰، نرم افزار دیوار آتش یا ضد ویروس ESET شما دیگر به روز نخواهد شد! یا خطای فعال سازی را به شما نشان خواهد داد. برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید، اول باید نرم افزار امنیتی ESET را به آخرین نسخۀ آن ارتقاء دهید. یعنی اگر الان از نسخۀ ۷ ESET Smart Security استفاده می‌کنید، باید سعی در نصب کردن ESET Smart Security 8 کنید. پس از نصب، رایانه را راه اندازی مجدد کنید. حالا نام کاربری و رمز عبور نود ۳۲ را مجدد وارد کنید.

اگر از نسخۀ Original یا اصلی نرم افزار ESET استفاده می‌کنید، از همان نام کاربری و رمز عبوری که خود شرکت ESET به شما داده استفاده نمایید. در غیر این صورت برای امتحان کردن نرم افزار و یا استفاده از آن به صورت رایگان ولی به صورت دوره‌های چند ماهه، از نام های کاربری و رمزهای عبوری که در سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف وجود دارد استفاده نمایید.

نمایش خطای ارتباط با هستۀ ضدویروس پس از ارتقاء به ویندوز ۱۰

این هم یکی دیگر از مشکلات قابل احتمال پس از ارتقاء ویندوز به نسخۀ ۱۰ است. که برای رفع این مشکل، باید مطمئن شوید که سرویس ESET در پس پردۀ ویندوز در حال اجرا شدن است. این کار را می‌توانید از طریق پنجرۀ Task Manager ویندوز انجام دهید.

نمایش خطا در مقداردهی اولیۀ دیوار آتش ESET

این خطا هم نشان می‌دهد که دیوار آتش NOD32 شما اصلاً کار نمی‌کند. برای رفع این مشکل هم باید یک بار ESET را حذف کنید و مجدداً آن را نصب نمایید.

توجه داشته باشید در تمامی موارد ایجاد مشکل با نرم افزار ESET پس از ارتقاء ویندوز، حذف کردن نرم افزار امنیتی نود ۳۲ و نصب آخرین نسخۀ آن پس از یک بار راه اندازی مجدد رایانه، می‌تواند مشکل شما را حل کند.