اختلاف Smart Security و Nod32 Antivirus

منتشر شده در ۱۳۹۱/۰۸/۱۲ در دستۀ مقدمات نود32 بدون دیدگاه
Rate this post

مانند هر برنامه دیگری، طبیعی است که Nod32 هم از نسخه های متفاوتی تشکیل شده باشد. به دلیل این که تمامی کاربران یک برنامه از نیازهای متفاوتی برخوردار هستند، شرکت های تولید کننده نرم افزارهای رایانه ای، باید سعی کنند که مطابق با نیازهای کاربران خود نسخه های مختلفی از برنامه ها را ارائه کنند. اختلاف Smart Security و Nod32 Antivirus هم در قابلیت ها و امکاناتی است که برای کاربران مختلفی ارائه شده است. در این نوشته به اختلاف بین این دو نسخه از برنامه امنیتی نود ۳۲ اشاره می کنیم.

نرم افزار امنیتی Nod32 شامل چندین ویرایش است که برای مقاصد مختلفی کاربرد دارد. یکی از مهمترین این ویرایش ها ESET Smart Security و Antivirus nod32 است، که به این دلیل ما با این دو ویرایش بیشتر کار داریم، چون این دو بروی سیستم عامل ویندوز نصب می شوند. به دلیل این که بیشتر کاربران رایانه در ایران از این سیستم عامل استفاده می‌کنند، پس بیشتر کابران اگر خواسته باشند از نود۳۲ برای امنیت رایانه خود بهره ببرند، باید از این دو نسخه یکی را انتخاب نمایند.

اختلافاتی که بین این دو نسخه از Nod32 وجود دارد، یکی را نسبت به دیگری پیشرفته تر کرده است. ESET Smart Security که به معنای “امنیت هوشمند eset” است، دارای قابلیت های بیشتری می باشد. خیلی از افراد که از این موضوع آگاه می شوند، قصد نصب این نسخه بروی رایانه خود را می کنند. البته به دلیل این که این یک بسته امنیتی کامل برای رایانه های شخصی قلمداد می شود، در بیشتر مواقع انتخاب درستی است. ولی با دانستن اختلاف بین نسخه های مختلف نود۳۲ انتخاب هوشمندانه تری خواهید داشت.

اختلاف بین ESET Smart Security و Nod32 Antivirus

به همین نسبت که Antivirus Nod32 از امکانات کمتری برخوردار است، قیمت پایین تری هم دارد. البته برای ما ایرانی ها که از برنامه های رایانه ای قفل شکسته استفاده می کنیم، این امر چندان تفاوتی برای ما ندارد. ولی شاید خواسته باشید که از نسخه اصل نود۳۲ استفاده کنید که بحث قیمت شاخصۀ مهمی قلمداد می شود.

مهمترین اختلاف بین Smart Security و Nod32 Antivirus را می توان در دیوار آتش و ضد هرزنامه ای خلاصه کرد که در ESET Smart Security به صورت پیشرفته وجود دارد، ولی در Nod32 Antivirus موجود نیست. این اساسی ترین اختلاف بین این دو نسخه نود۳۲ است. ولی در زیر به تمام اختلاف به صورت جزئی اشاره می کنیم:

  1. Smart Scurity دارای دیوار آتشی است که شما را در برابر حملاتی که از طریق شبکه های مختلف از جمله اینترنت تهدید می‌کند، محافظت می‌نماید. این ویژگی برای افرادی بسیار مفید است که بیشتر اوقات خود را در اینترنت می گذرانند و باید به فکر تامین امنیت خود باشند.
  2. Smart Scurity دارای قسمت ضد هرزنامه است. اگر شما از برنامه دریافت کننده رایانامه (ایمیل) بروی رایانه خود استفاده می کنید، باید مطمئن باشید که خطراتی که در نامه های مختلفی که بدست شما می رسد، امنیت شما را تهدید می کند. کرم ها یکی از مهمترین عوامل مخربی هستند که بدین صورت وارد رایانه شما می شوند. پس با استفاده از خاصیت Antispam یا ضد هرزنامه شما در برابر تهدیدتان نامه ای محافظت می شوید.
  3. یکی از دیگر قابلیت هایی که در Smart Scurity وجود دارد و در آن یکی دیگر، نه، کنترل والدین یا Parental Control می باشد. با استفاده از این قابلیت شما می توانید به عنوان مدیر رایانه بر سایت هایی که توسط دیگر کابران رایانه شما بازدید می شود، کنترل داشته باشید و دسترسی آنها را برای پایگاه های مختلف مدیریت کنید. این برای پدر مادر هایی مناسب است که نگران دسترسی فرزندانشان به سایت های غیراخلاقی هستند.

این موضوعاتی که تا به اینجا در ۳ گزینه به آنها اشاره شد، مهمترین اختلافی است که بین این دو نسخه از نود۳۲ وجود دارد. علاوه بر آن ظاهر برنامه هم کمی متفاوت است تا شما متوجه اختلاف بین نسخه های مختلف آنتی ویروس نود ۳۲ بشوید.

ولی شما باید کدامیک را انتخاب نمایید؟

شاید خواسته باشید با یک برنامه امنیتی تمامی کارهای محافظتی را به آن بسپارید، می توایند از Smart Scurity استفاده کنید. ولی برخی افراد فقط می خواهند از خاصیت ضد ویروس نود ۳۲ استفاده کنند، پس Nod32 Antivirus را انتخاب می کنند، و از دیوار آتش و ضد هرزنامه با یک نام تجاری دیگر بهره می برند. که این کاملاً بنا به درخواست شماست. اصلاً یکی از مهمترین عوامل ایجاد نسخه های مختلف Nod32 همین بوده است.

دقت کنید که اگر از Smart Scurity استفاده کنید و در کنار آن از دیوار آتش و ضد هرزنامۀ دیگری بروی رایانه استفاده کنید، سرعت رایانه شما به شدت کاهش می یاشد، و چه بسا در برخی مواقع با هم تداخل هم داشته باشند و مانع کارکرد صحیح همدیگر شوند.

در نهایت امیدوارم که با درک درست و کاملی که از اختلاف بین Smart Scurity و Nod32 Antivirus پیدا کرده اید، دست به نصب نسخه مورد نظر خود بزنید که بالاترین بازدهی را برای شما و رایانه تان داشته باشد.