حذف ویروس فلیم با Flame removal tool

منتشر شده در ۱۳۹۱/۱۱/۲۰ در دستۀ امنیت رایانه بدون دیدگاه
Rate this post

همانطور که می دانید، یکی از ویروس هایی که امروزه بسیار گسترده شده و از دسته خانواده ویروس های استاکس نت هم می باشد، ویروسی به نام Flame به معنای شعله آتش می باشد. این ویروس همانطور که سایت ماهر گفته است، توسط ضدویروس های عادی قابل حذف شدن نیست. به همین دلیل شاید لازم بدانید که این کار را با استفاده از ابزاری که این سازمان عرضه کرده است به صورت دستی حذف و از روی رایانه پاکسازی کنید، تا مبادا اطلاعات رایانه شما در خطر آسیب دیدن قرار گیرد. پس در ادامه با هم طریقه حذف ویروس فلیم با Flame removal tool را یاد می گیریم.

اول از همه برای اینکه ویروس Flame را از روی رایانه خود بزدایید، باید یک پرونده را از سایت ماهر دانلود کنید که داخل آن فایل هایی برای پاک کردن این بدافزار است. برای این کار بهتر است که بروی عکس زیر کلیک کنید تا پرونده برای شما به صورت خودکار بارگیری شود.

حذف ویروس فلیم با ابزار Flame Removal Tool

Flame Removal Tool

پس از این که این پرونده فشرده شده را دانلود کردید، حال باید آن را از حالت فشرده خارج کرده و در درایوی که ویندوز شما در آنجا نصب است که معمولاً C می باشد، قرار دهید. پس الان یک پوشه به نام Remover در درایو C داریم که در داخل آن دو عدد پرونده با پسوند EXE وجود دارد.

مرحله بعدی برای حذف ویروس Flame از روی رایانه، راه اندازی مجدد رایانه به حالت Safe Mode یا حالت امن است که در نوشته های قبلی در این مورد هم توضیحات داده شده. اما به طور کلی رایانه را یک بار راه اندازی مجدد کنید و زمانی که داشت ویندوز بالا می آمد، کلید F8 را به صورت پشت سر هم از صفحه کلید فشار دهید. تا یک صفحه مشکی باز شده و با استفاده از دکمه های اشاره نمای صفحه کلید Safe Mode را انتخاب کرده و سپس Enter را بزنید.

ویروس flame

ویروس flame

حالا که رایانه شما به حالت امن بالا آمده است، باید به مسیر پوشه ابزار حذف کننده ویروس فلیم بروید و پرونده Remover.exe را با دوبار کلیک اجرا کنید. پس از اندک زمان متوجه می شوید که درون همان پوشه Remove سه عدد پرونده فشرده دیگر ساخته شده است که اطلاعات اضافی در مورد انجام فرآیند کار داخل هر کدام ذخیره شده است و در نهایت در پنجره خط فرمان ویندوز نتیجه کلی به شما نشان داده می شود.

اگر در پنجره خط فرمان عبارت Your system is clean به نمایش در آمد، این بدان معنی است که رایانه شما از هم اول پاک بوده و ویروس Flame بروی آن وجود نداشته است. و در غیر این صورت پیغام دیگری به شما نشان می دهد که نمایانگر پاک شدن رایانه شما از ویروس Flame است.

بدین ترتیب به راحتی با استفاده از ابزار Flame Removal Tool توانستید به صورت دستی ویروس Flame را اگر بروی رایانه شما وجود داشت، حذف کنید.