حذف دستی نود۳۲ – روش اول

منتشر شده در ۱۳۹۱/۰۸/۲۳ در دستۀ نصب و حذف نود32 ۱۵ دیدگاه
Rate this post

خیلی اوقات حذف برنامه های امنیتی ESET Nod32، به روش های گفته شده در نوشته های قبلی (روش اول و روش دوم) جواب نمی‌دهند و شما باید به فکر یک راه چاره باشید. که ممکن است شمایی که درحال خواندن این نوشته هستید، با این مشکل مواجه باشید و در صدد رفع آن برآیید. در این نوشته به روش حذف دستی نود۳۲، روش اول آن اشاره می‌کنیم.

ما در سایت Nod320.ir، خود حذف دستی Nod32 را به دو صورت یا روش تقسیم می‌کنیم. البته برای این کار روش های مختلفی می‌تواند داشته باشید که ممکن است در جاهای دیگر به روش های دیگر هم اشاره شده باشد. پس اگر نوع دیگری از حذف دستی نود۳۲ را در جایی دیگر خواندید تعجب نکنید. البته قبل از انجام این کار، از صحت اطلاعاتی که به شما می‌دهند، اطمینان حاصل نمایید، تا مشکلی برای شما و رایانه تان پیش نیاید.

حذف دستی نود32، روش اول

حذف کردن ESET Nod32 به صورت دستی

اگر از روش های قبلی برای Uninstall کردن Nod32 استفاده کردید و باز هم این برنامه بروی رایانه شما نصب است، و یا اصلاً اجازه حذف به روش های عادی و استاندارد را نمی دهد، باید از این روش استفاده کنید. این روش برای حذف دستی نود۳۲ کمی پیچیده است، پس بعد از این که کاملاً توجیه شدید دست بکار شوید. مراحل کار در زیر بیان شده است:

۱-  رایانه خود را راه اندازی مجدد نمایید و در زمان بالا آمدن ویندوز کلیک F8 را بفشارید و گزینه Safe Mode را برای وارد شدن به حالت امن ویندوز انتخاب کنید.

۲- به Start Menu ویندوز بروید و از جعبه جستجو Run را بنویسید Enter را از صفحه کلید بفشارید.

۳- در پنجره ای که برایتان باز می‌شود، عبارت regedit را بنویسید و بروی OK کلیک کنید.

۴- صفحه ویرایشگر رجیستری ویندوز برای شما باز می‌شود. اگر در ویندوز ویستا یا ۷ هستید، باید درون پنجره تایید OK را بفشارید. درون این پنجره کلید های زیر را بیابید و آنها را حذف کنید. این کار را با فهرست درختی سمت چپ پنجره می‌توانید انجام دهید.

HKEY_CURRENT_USER\Software\ESET
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\ESET
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\egui

۵- حال به این مسیر بروید : Start → Control Panel → Folder Options → View و از سربرگ View گزینه Show hidden files, foder and drives را انتخاب کنید.

۶- حال به پوشه C:\WINDOWS\inf بروید، و پروندهINFCACHE.1 که درون آن پوشته است را حذف نمایید.

۷- حالا رایانه را راه اندازی مجدد کنید و به حالت عادی ویندوز را بالا بیاورید، و پوشه های زیر را از روی رایانه حذف نمایید:

C:\Program Files\ESET
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\ESET
C:\Documents and Settings\%USER%\Application Data\ESET

با مراحل گفته شده، شما به طور کامل نرم افزار امنیتی ESET Nod32 را از روی رایانه حذف کرده اید و حال می‌توانید فعالیت مورد نظر خود را انجام دهید.