رفع مسدودیت سایت های بلاک شده توسط آنتی ویروس Nod32

منتشر شده در ۱۳۹۲/۰۱/۰۶ در دستۀ مقدمات نود32 بدون دیدگاه
Rate this post

از قابلیت‌های خوب نرم افزارهای امنیتی شرکت ESET موسوم به نود ۳۲، می‌توان به مسدود کردن سایت‌هایی اشاره کرد که قصد کلاه برداری یا خرابکاری بروی رایانه شما را دارند، که در نسخه ۶ که آخرین نسخه این آنتی ویروس است، بهبود چشمگیری یافته است. اما بنا به دلایلی ممکن است یک سایت نه به دلیل داشتن محتوای خرابکارانه، بلکه به دلیل مثلاً گذاشتن نام کاربری و رمزهای عبور نود ۳۲ که موجب استفاده رایگان از این برنامه امنیتی می‌شود، توسط شرکت ESET مسدود شود که در این صورت شما کاربر این نرم افزار دیگر قادر به باز کردن آن سایت خاص با استفاده از مرورگر خود نیستید، چون یک اخطار قرمز رنگ مبنی بر آلوده بودن سایت به شما نشان داده می‌شود. این گونه سایت‌ها برای شما مخرب نیستند و شاید خواسته باشید از مقالات و محتویات آنها باز هم استفاده کنید. در این صورت ما به شما نحوه رفع مسدودیت سایت های بلاک شده توسط آنتی ویروس Nod32 را آموزش می‌دهیم.

اول از همه باید مطمئن باشید که سایتی را که از فهرست مسدودیات نود ۳۲ خارج می‌کنید، واقعاً عاری از هر گونه کد مخرب و جاسوس افزار است. پس از آن پنجره اصلی ESET Smart Security یا Nod32 Antivirus را باز کنید. برای این کار بروی نماد این نرم افزار از بخش نوار وظیفه ویندوز دوبار کلیک کنید. پس از این که پنجره اصلی نود۳۲ ظاهر شد و به حالت فعال درآمد، باید کلید F5 از صفحه کلید را بفشارید تا پنجره تنظیمات پیشرفته نود۳۲ برای شما باز گردد.

در پنجره Advanced Setup یا پنجره تنظیمات پیشرفته، در قسمت سمت چپ فهرست درختی وجود دارد که باید یکی یکی شاخه‌های مورد نظر را باز کنید تا به مسیری که می‌خواهیم هدایت شوید. بدین منظور به مسیر زیر بروید:

Web and Email > web access protection > URL Address management

رفع مسدودیت سایت های بلاک شده توسط آنتی ویروس Nod32

رفع مسدودیت سایت های بلاک شده توسط آنتی ویروس Nod32

بدین صورت به قسمتی مانند تصویر زیر هدایت خواهید شد که باید بروی دکمه Add کلیک کرده و در پنجره کوچک دیگری که برایتان باز می‌شود، نشانی سایی را که می‌خواهید از فهرست مسدود شده‌های نود۳۲ خارج کنید، وارد نمایید. نشانی باید به صورت زیر باشد:

*yoursite.com*

مثلاً اگر می‌خواهید سایت ما را رفع مسدودیت کنید، نشانی سایت را باید به صورت *nod320.ir* وارد کنید تا تمام صفحات سایت برای شما رفع مسدودیت شود. حال بروی دکمه OK کلیک کنید.

خواهید دید که نشانی سایت به صورت یک ردیف در فهرست سایت‌های رفع مسدودیت شده به نمایش در خواهد آمد. به تعداد سایت‌هایی که قصد انجام چنی کاری را بروی آنها دارید، باید مراحل گفته شده را با کلیک بروی دکمه Add تکرار نمایید.

دقت کنید پس از انجام کارهای بالا، حتماً بروی دکمه OK موجود در پنجره Advanced Setup کلیک کنید تا بسته شدن این پنجره همراه با ذخیره شدن تمامی تنظیماتی باشد که شما انجام داده‌اید.

از این به بعد بدون هیچ گونه محدودیتی می‌توانید از سایت هایی که توسط شرکت ESET مسدود شده است استفاده کنید. برای این که از سایت ما هم بتوانید استفاده کنید، باید این مراحل را یکبار برای Nod320.ir انجام دهید. همانطور که گفته شد، مسدود شدن سایت به دلیل قرار دادن نام کاربری و رمزعبوری بود که از نظر شرکت ESET غیر قانونی است.