نسخه های مختلف Nod32

منتشر شده در ۱۳۹۱/۰۸/۱۲ در دستۀ مقدمات نود32 ۳ دیدگاه
Rate this post

نیازهای مختلف کاربران نرم افزارهای رایانه ای، باعث می‌شود که تولید کنندگان اینگونه برنامه‌ها، به فکر تولید نسخه‌های متفاوت از یک نرم افزار خاص بیافتند. علاوه بر آن، سکوی های اجرایی مختلف، این تولید کنندگان را ملزم به تولید نسخه های سازگار هم می‌کند. بر همین اساس شرکت ESET هم نسخه های متفاوتی را برای کاربران خود عرضه کرده است که شما در این نوشته با انواع و اقسام آن و عوامل مهم در دسته بندی آن را با عنوان؛ نسخه های مختلف Nod32 می‌آموزید.

نسخه های مختلف نود۳۲، طبق عواملی دسته بندی می شوند که در زیر به صورت فهرست‌وار به آنها اشاره می کنیم:

نسخه های مختلف Nod32

نسخه های مختلف Nod32

۱- برحسب سکوی اجرایی یا Platform : طبق این عامل، نسخه های مختلف Nod32 مثلاً برای سیستم عامل های مختلفی ساخته می شوند. مثلاً نسخه های Nod32 Antivirus و Smart Security هر دو بروی سیستم عامل ویندوز قابل اجرا هستند که اگر شما خواسته باشید نود را بروی لینوکس یا مکینتاش نصب کنید، باید از نسخه CyberSecurity استفاده کنید. همچنین برای گوشی های هوشند شما باید از نسخه ESET Mobile Security نود۳۲ استفاده کنید.

پس اولین نوع دسته بندی براساس محلی بود که نود۳۲ می خواست در آنجا نصب شود، طبق سیستم عامل های مختلف یا انواع و اقسام وسایل قابل حمل دیگر.

۲- برحسب شماره نسخه : پس از مدتی که شاید یک یا دو سال باشد، شرکت ESET کلاً تمامی برنامه های خود را بروز می کند و سعی در بهبود ساختار کلی نرم افزارهای امنیتی خود را دارد. مثلاً همینک آخرین نسخه از محصولات این شرکت، نسخه ۵ است و قبل از آن ۴ بود. به این ترتیب هر کدام از پلتفرم ها هم بروزرسانی می شوند.

۳- برحسب امکانات هر نسخه : ممکن است یک نسخه از نود۳۲ برای یک سکوی اجرایی، خود دارای چندین نسخه باشد. به عنوان مثال برنامه های امنیتی نود۳۲ برای سیستم عامل ویندوز را در نظر بگیرید که آنها ار می توان به دو دسته Nod32 Antivirus و Smart Security تقسیم کرد. وجه اختلاف آنها در امکانات آنهاست. ممکن است یک کاربر نخواسته باشد که نسخه دیوار آتش دار نود۳۲ را نصب کند، اینجا است که باید nod32 Antivirus را بروی ویندوز خود نصب کند.

با توجه به عواملی که می توان نسخه های Nod32 را تقسیم بندی کرد، که به آنها در بالا اشاره شد، حال می توانید تصمیم بگیرید که کدام نسخه از نود۳۲ را شما باید بروی رایانه خود نصب نمایید. یک مثال عملی را در زیر برای شما باز می کنم:

فرض می کنیم که سیستم عامل شما ویندوز است، و می خواهید آخرین شماره نسخه نود ۳۲ را نصب نمایید. از طرف دیگر هم فقط می خواهید آنتی ویروس نود۳۲ را نصب کنید، نه نسخه دیوار آتش دار آن را. در اینجا شما باید نسخه Nod32 Antivirus را بروی رایانه خود که ویرایشی از ویندوز است نصب کنید.

بدین ترتیب ما به مهمترین عواملی که می‌تواند در تقسیم بندی نسخه های مختلف Nod32 تاثیر داشته باشید، اشاره هرچند مختصر داشتیم.