ویژگی های جدید ESET Nod32 6

منتشر شده در ۱۳۹۲/۰۱/۰۵ در دستۀ مقدمات نود32 ۷ دیدگاه
1/5 - (1 امتیاز)

نسخه‌های جدید ESET Smart Security و ESET NOD32 Antivirus در ۲۶ دی ماه ۱۳۹۱ منتشر شد که نسبت به نسخه‌های قبلی دارای امکانات بیشتری هستند که کاربران این آنتی ویروس قوی را متمایل می‌کنند که به نسخه ۶ مهاجرت کنند. اما شاید بخواهید بدانید که این ویژگی های جدید ESET Nod32 6 چه هستند و آیا ارزش این را دارد که نسخه قدیمی نود۳۲ را از روی رایانه خود حذف کنید و به نسخه ۶ محصولات این شرکت مهاجرت کنید؟ به همین دلیل در این نوشته در مورد این موضوع به صورت کامل صحبت خواهیم کرد.

همانطور که نسخه های جدید هر نرم افزار رایانه‌ای از طرف شرکت توسعه دهنده آن منتشر می‌شود، به امکانات آن افزوده شده و از معایب آن کاسته می‌شود. این خاصیت توسعه نرم افزارهای رایانه‌ای است. پس ما هم باید با ویژگی‌های جدید آنها آشنا شده و سعی کنیم از آخرین نسخه نرم‌افزارها استفاده کنیم. مخصوصاً این موضوع برای برنامه های امنیتی مانند نود۳۲ بسیار پر رنگ‌تر جلوه می‌کند. در ادامه به صورت فهرست‌وار به اختلافات نسخه ۶ ESET Smart Security و همچنین آنتی ویروس Nod32 نسبت به نسخه قبل، یعنی ۵، اشاره می‌کنیم.

نمای جدید نسخه ۶

اولین اختلافی که در نگاه اول به این نسخه می‌توان آن را درک کرد، تفاوت در نمای ظاهر نود۳۲ نسخه ۶ است. در این نسخه اندکی اختلاف نسبت به نسخه ۵ قابل مشاهده است.

نمایی ظاهری نسخه 6 ESET Smart Security

بخش پویش رایانه هم از نظر ظاهری دارای اختلاف فاحشی است که جهت قابلیت دسترسی پذیری بهتر و همچنین ساده‌سازی این تغییرات انجام شده است.

قسمت پویش رایانه آنتی ویروس نود 32 6

قابلیت ضد سرقت Anti-Theft

این ویژگی به امنیت کاربرانی که رایانه خود را از دست داده‌اند یا به سرقت رفته است، می‌افزاید.

زمانی که شما نود ۳۲ را نصب می کنید، در اولین کار باید ESET Anti-Theft را فعال کنید. با این کار وسایل شما در یک رابط کاربری تحت وب لیست می شود که بعدها می‌توانید آنها را به حالت مفقودی تبدیل کنید و به این ترتیب با استفاده از سایت شرکت ESET به راحتی می‌توانید ببیند که مثلاً لپ تاپ شما کجاست. برای استفاده از این قابلیت باید یک حساب رایگان در سایت ESET داشته باشید یا بسازید.

ESET-Anti-Theft

بهبود قابلیت ضد کلاهبردای های اینترنتی یا Anti-Phishing

زمانی که شما بوسیله مرورگرتان قصد دارید به یک سایتی قدم بگذارید که نشانی آن سایت در پایگاه داده بدافزارهای شرکت ESET قرار دارد، SET Smart Security 6 و ESET NOD32 Antivirus 6 صفحه‌ای به رنگ قرمز همراه با چند گزینه به شما نشان داده خواهد شد. این برای بالا بردن امنیت رایانه شما و همچنین اطلاعاتتان بسیار ضروری است. اما باید اشاره کرده که برخی از سایت ها به دلیل این که در آنها یوزرنیم و پسورد نود۳۲ وجود دارد، شرکت ESET به صورت دستی این سایت ها را فیلتر می‌کند و شما در ورود به این سایت‌ها، با همین اخطار مواجه می‌شوید. مثلاً به احتمال زیاد شما برای ورود به سایت Nod320.ir به دلیل این که قبلاً این سایت از نام‌های کاربری و رمزعبور نود ۳۲ استفاده می‌کرد، با این چنین پیغامی مواجه می‌شوید که بایستی به شما اعلام کنیم که سایت Nod320.ir عاری از هر گونه کد مخرب است و شما می‌توانید به صورت دستی این سایت را از فهرست مسدودیات ESET Smart Securityخارج کنید.

بهبود قابلیت ضد کلاهبردای های اینترنتی یا Anti-Phishing

قابلیت پویش شبکه های اجتماعی، ESET Social Media Scanner

این ویژگی که جدید هم است، برای پویش محتویات مخرب موجود در شبکه‌های اجتماعی طراحی و به این نسخه از آنتی ویروس و دیوار آتش نود۳۲ اضافه شده است. ESET Social Media Scanner به محتواهایی که تازه در شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود نظارت می‌کند و اگر آنها را بداندیش تشخیص دهد، جلوی دسترسی شما را به آنها می‌گیرد.

قابلیت پویش شبکه های اجتماعی در نسخه 6

عقبگرد به بروزرسانی قبلی پایگاه داده ویروس های آنتی ویروس

اگر شما نسبت به پایداری نسخه‌ای از پایگاه داده ویروس‌های آنتی ویروس، یا یک ماژول برنامه مشکوک هستید، می‌توانید وضعیت برنامه را به یک حالت قبل‌تر برگردانید. حتی می‌توانید برای یک دوره زمانی، بروزرسانی را غیر فعال کنید.

مدیریت نظارت والدین اصلاح شده

در بخش نظارت والدین ESET Smart Security 6، دیگر نقش‌هایی از قبیل کودک، نوجوان و والدین وجود ندارند. دسته بندی‌های نظارت والدین براساس سن حساب کاربر پالایش می‌شوند. زمانی که نظارت والدین یا Parental Control فعال است، شما می‌توانید این دسته بندی‌ها را برای هر کدام از حساب‌ها به صورت اختصاصی تنظیم نمایید.

مدیریت نظارت والدین اصلاح شده

سامانه IDS بهبود یافته دیوار آتش (حفاظت در برابر دخول سرزده)

بخشی در دیوار آتش ESET Smart Security وجود دارد که به نام IDS شهرت دارد و برای کشف دخول سرزده افراد خرابکار و آسیب پذیری‌های سیستم شما کاربرد دارد. در نسخه ۶ این برنامه، این قابلیت بهبود یافته است و ویژگی‌هایی به آن افزوده شده است.

سامانه IDS بهبود یافته دیوار آتش (حفاظت در برابر دخول سرزده)

پویش فایل های دانلودی بهبود یافته

در نسخه‌های قبلی، پرونده‌هایی که به صورت کامل دانلود می‌شدند و بروی رایانه ذخیره می‌شدند توسط ESET مورد پویش قرار می‌گرفتند. ولی در نسخه ۶ ESET، در حال دنلود پویش انجام شده و دیگر کاربر پس از اتمام بارگذاری منتظر پویش یک بایگانی یا پرونده نمی‌ماند.

پویش در اوقات بی کاری رایانه

زمانی که رایانه شما به صورت بلا استفاده است و شما با برنامه‌ای کار نمی‌کنید، ESET وارد گود شده و شروع به پویش حافظه‌های محلی مثل حافظه سخت شما می‌کند. اینکه چه زمانی این پویش شروع شود را شما می‌توانید تعیین کنید؛ مثلاً زمانی که محافظ صفحه نمایش شروع به کار کند.

در انتها باید ذکر کرد، با توجه به ویژگی‌های خوبی که به نسخه ۶ ESET Smart Security و Nod32 Antivirus افزوده شده است، شاید خواسته باشید به این نسخه مهاجرت کرده و از قابلیت های بهبود یافته آن استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از مقاله ارتقاء Nod32 به نسخه جدید بهره ببرید.